Magyar dizájnerek a párizsi lakberendezési és belsőépítészeti vásáron
Ezen a héten kezdődik Párizsban az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár, ahol a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásában tizenegy magyar tervező képviseli Magyarországot.
"A cél, hogy a magyar dizájnmárkák nemzetközi szinten is elismertté és sikeressé váljanak, illetve, hogy külföldön is jobban megismerjék a magyar termékekben rejlő potenciált" - hangzott el az M1 aktuális csatorna szerdai műsorában.
Mint elhangzott, a francia fővárosban január 17. és 21. között rendezik meg a Maison et Objet vásárt, amelyre csaknem 50 országból érkeznek kiállítók. A vásáron a közönség megismerheti a bútorral, világítással és textíliával kapcsolatos legújabb trendeket, amelyeket a világ minden tájáról érkező dizájnerek mutatnak be.
Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője a műsorban elmondta: Európában ez az egyik legfontosabb dizájnvásár a londoni és a milánói mellett, a párizsi megjelenés óriási lehetőséget jelent a tervezőknek.
Mint mondta, hatalmas területen helyezkedik el a kiállítás, amelyen a lakberendezés és belsőépítészet minden területét lehetőség van bemutatni. A Budapest Select standdal 70 négyzetméteren jelennek meg a magyar tervezőkkel.
Szólt arról is, hogy a magyar dizájnmárkák nemzetközi bemutatását egységes gyűjtőmárka alatt valósítják meg. A Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges hazai tervezők saját márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikációval kapjanak nagyobb figyelmet a nemzetközi megjelenéseken.
Kitért arra, hogy a Párizsba kiutazó tizenegy hazai márka már korábban is lehetőséget kapott arra, hogy nemzetközi eseményeken mutatkozzon be. A London Design Fair nemzetközi szakvásáron is ugyanezzel a 11 formatervezővel jelentek meg.
A visszajelzések szerint kreatívak és jó minőségben gyártanak a magyar tervezők - fogalmazott, hozzátéve, hogy a magyar dizájn hírneve lépésről lépésre egyre nagyobb. Azért is volt fontos, hogy ez a 11 formatervező London után Párizsban is megjelenjen, hogy folyamatos jelenlétet tudjanak biztosítani a nemzetközi piacon és ezzel is felhívják a figyelmet a magyar dizájnra.
Elmondta: a londoni kiállítás elemeinek nagy részét felhasználták a párizsi standnál is. Arról beszélt, hogy az installációt a környezettudatosság inspirálta.
Kiemelte, hogy az ügynökség tevékenységének stratégiai célja, hogy Budapestet a régió divat- és dizájnipari központjává fejlessze. Mint mondta, nemzetközi szakvásárokon jelennek meg, februárban a milánói divathéten ismét részt vesznek magyar tervezőkkel és az év folyamán Londonban is megjelennek dizájntermékekkel.