Gedeon napja van. | 2024.03.28

Turisztikai ügynökség: emelkedett a SZÉP-kártyás fizetések értéke

2019-09-11 15:18:54

A tavalyit mintegy harmadával meghaladó SZÉP-kártyás fizetések is hozzájárultak a szálláshelybevételek első héthavi emelkedéséhez, amelyek 8 százalékkal bővültek, megközelítették a 300 milliárd forintot - írta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a legfrissebb statisztikai adatok alapján az MTI-nek szerdán.

    A KSH szerdán közölte, hogy az év első hét hónapjában a vendégéjszakák száma 0,5 százalékkal csökkent, 17,449 millióra, a külföldi vendégéjszakák száma 0,6 százalékkal, a belföldieké 0,4 százalékkal csökkent, a szállodák szobakihasználtsága 0,1 százalékponttal, 59,5 százalékra mérséklődött. Ugyanakkor a szállodai szobák átlagára az első hét hónapban 21 ezer 500 forint volt 8,0 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
    Az MTÜ megjegyezte, hogy a legnagyobb 10 küldőpiac közül hatnál tovább nőtt a vendégéjszakák száma, a Romániából (+7,5 százalékkal) és az Amerikai Egyesült Államokból (+6,2 százalékkal) érkezőknél volt a legjelentősebb a bővülés, de töretlen az emelkedés az Ukrajnából (+5,7 százalék), az Izraelből (+5,4 százalék), a Franciaországból (+5,1 százalék) és a Kínából (+5,1 százalék) érkezők vendégforgalmában is.
    A SZÉP-kártya felhasználás az első hét hónapban meghaladta a 15 milliárd forintot a kereskedelmi szálláshelyeken, a pihenőkártya költések pedig csaknem azonos mértékben növekedtek a panziókban és a szállodákban. A Kisfaludy Szálláshelyfejlesztési Program keretében bővülő, megújuló hazai szálláshelykínálat is hozzájárul a szálláshelyek profitabilitásához és fenntarthatóságához, így az ágazat sikeréhez is - írták.
    Az MTÜ hangsúlyozta, a magyar turizmus versenyképességét erősíti a jövő januártól életbe lépő szálláshelyi áfacsökkentés, illetve az ágazat legnagyobb digitális fejlesztése is. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központhoz már több mint 1000 szálloda csatlakozott, és megkezdődött a panziók regisztrációja, jövő évtől pedig már az összes magyarországi szálláshely digitálisan, naprakészen szolgáltat majd statisztikai adatot a hatékonyabb működés, fejlesztések és a célzott marketing kampányok érdekében - írták.