Emma napja van. | 2024.04.19

Tarlós: megkezdődtek a tárgyalások a repülőtér zajcsökkentése érdekében

2019-03-06 12:30:00

Megkezdődött a főváros, a Budapest Airport és a HungaroControl vezetői közötti tárgyalási folyamat a Ferihegyi repülőtér zajcsökkentése érdekében. A HungaroControl támogatja az éjszakai repülési tilalmat, és a fővárossal együtt kezdeményeznek jogszabályi változtatást - mondta el Tarlós István főpolgármester a Magyar Nemzetnek.

    Hangsúlyozta: a kormány teljes mértékben partner a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtérre érkező és onnan induló gépek okozta problémák megoldásában.
    Tarlós István hosszú távú javaslatként fogalmazta meg, hogy a teherszállító, illetve a katonai gépek egy távolabbi repülőteret használjanak, a személyszállítás azonban nem szűnhet meg. Rövid távú javaslata pedig az, hogy a mélyalvás időszaka alatt, éjfél és reggel 5 óra között mindenféle repülés tiltott legyen a Ferihegyi repülőtéren.
    "A Budapest Airport pozitívan áll a kéréshez, amely szerintem teljesíthető belátható időn belül" - mondta.
    Reagált Tarlós István a fővárosi parkolási helyzet kapcsán megjelent cikkekre is. Úgy fogalmazott: a Válasz.hu-nak adott interjújának sajátos interpretációi jelentek meg az ellenzéki sajtóban.
    "Amikor a miniszterelnök úrral a parkolási problémákról beszéltünk, akkor nem a kerületek elszámolásáról, pénzeiről és a szerződésekről esett szó. Azért ítélte meg ezt ő és jómagam is politikai problémaként, mert a kerületek - a vezetés politikai színezetétől függetlenül - foggal-körömmel ragaszkodtak hozzá, hogy a parkolási ügyeket maguk intézhessék" - szögezte le Tarlós István. 
    Hangsúlyozta: sem a kormány, sem a főváros nem szed parkolási díjat, és sem a miniszterelnök, sem ő nem ellenőriz parkolóórákat, kerületi szerződéseket.
    Elmondta: jelenleg a főváros a parkolási övezetekről és a parkolási díjakról képes döntést hozni, de kizárólag a kerületi javaslatok alapján. 
    A parkolás üzemeltetésére vonatkozó szerződéseket - kétféle van: parkolóórák beszerzése, karbantartása és maga a szolgáltatás - a kerületek önállóan kötik, a kerületi képviselőtestületek fogadják el és a kerületi polgármesterek írják alá. 
    "Zuglóban is ez történt: Karácsony Gergely polgármester kezdeményezte a fizető parkolási övezet kialakítását és a díjak megállapítását, ennek ellenére később képes volt ráfogni a fővárosra" - emlékeztetett.
    A főpolgármester arra is felhívta a figyelmet, hogy nagyon nem egyformák a kerületek, ahogy a parkolási szolgáltatásaik sem. 
    Míg a II. kerület félmilliárdos bevételt képes produkálni, Zuglónak 800 milliós veszteség a mérlege. Zugló a parkolóórák karbantartására fajlagosan 134-szer drágább szerződést kötött, mint az I. kerület - közölte.
    Leszögezte: régi törekvése, hogy a parkolás egységes szabályok szerint működjön Budapesten, nem pedig 23-féle módon.     A parkolási díjaknak pedig szerinte a közösségi közlekedés büdzséjében lenne a helye. 
    A főpolgármester-jelöltekkel kapcsolatban megjegyezte, szerinte Puzsér Róbert októberben biztosan nem indul.

 



Képújság
Sajómente Média Alapítvány
Legfrissebb híreink
19:45
- Időjárás-jelentés
17:19
- Novemberben kerül országszerte a mozikba Herendi Gábor új filmje
16:03
- A kazincbarcikai Városvédők megválasztásuk esetén eltörlik a magánszemélyek helyi adóit, 50 ezer forintot adnak Karácsonykor a nyugdíjasoknak és a gyermekét egyedül nevelő szülőknek
15:27
- NVI: eddig közel 400 ezer ajánlóívet igényeltek a jelöltek és jelölőszervezetek
14:48
- Magyar Ásványolaj Szövetség: a harmadik-negyedik helyen van a hazai dízel és benzin ára a környező országok között
14:06
- Mészáros Csoporté a Magyarország piacvezető kiskereskedelmi babaáruházlánca, a Brendon Holding Kft.
13:03
- KSH: a benzin 3,2, a dízel 5 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál
12:12
- Megvesztegetett boncmesterek ellen emeltek vádat a fővárosban
11:05
- NAK: bővült a falugazdász-hálózat és a kamarai tagoknak nyújtott szolgáltatások köre
10:09
- Insura.hu: 5,9 százalékkal emelkedtek a casco díjak az első negyedévben
MTI hírfelhasználó