MNB: a fogyasztóbarát hitel árazásban és kiszolgálásban jelent előnyt
A fogyasztóbarát lakáshitel árazásban és ügyfélkiszolgálásban jelent előnyt más hasonló termékhez képest - mondta Fülöp Zsuzsanna, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti szóvivője pénteken az M1 aktuális csatornán.
Felidézte, hogy az MNB 2017. májusban indította el a szigorú feltételrendszeren alapuló minősített fogyasztóbarát lakáshitel programot, amelyben a pályázó bankok, takarékszövetkezetek termékei kaphatnak minősítést, ha megfelelnek az előírt szempontoknak.
Példaként említette, hogy a fogyasztóbarát hitelnél a kamatfelár 3,5 százalékban maximalizált, az egész futamidő alatt is fix lehet a kamata, minden hónapban egyenlő a törlesztő részlet, az előtörlesztési díj, a folyósítási díj ugyancsak maximalizált, az ügyintézési határidők meghatározottak és rövidek.
Az MNB felügyeleti szóvivője elmondta: tavaly szeptember óta 40 milliárd forint fogyasztóbarát lakáshitelt folyósítottak a pénzintézetek, az állomány mintegy 60 százalékát Közép-Magyarországon, 20 százalékát Nyugat-, illetve Közép-Dunántúlon, 15 százalékát Észak- és Dél-Alföldön vették fel.