Gedeon napja van. | 2024.03.28

A síszezonban megnő a külföldi adatforgalom

2018-01-13 08:23:00

A téli síszezon tovább növeli a külföldi mobilinternet-használatot, és nőhet azoknak az aránya is, akik új belépők a mobilnetjüket az EU-ban külföldön is használók között - áll az eNet és a Magyar Telekom internetgazdaságról szóló legfrissebb, MTI-nek küldött reprezentatív kutatásában.

    Az eNET online kutatása szerint a felnőtt magyar internetezők 85 százaléka hallott róla, hogy tavaly június 15-e óta roamingdíjak nélkül, a belföldi feltételekkel azonos módon telefonálhat, küldhet SMS-t és használhatja az adatkeretét az unión belül külföldön is. 
    A roamingdíjak eltörlése óta közel 2,5 millióan telefonáltak már, 1,8 millióan SMS-eztek, közel 900 ezren pedig mobilnetet is használtak. A mobilnet esetében a válaszadók 37 százaléka a díjak eltörlése után csatlakozott új belépőként a mobilnetjüket az EU-ban külföldön is használókhoz - derül ki az adatokból. A roaming keretében telefonálók esetében 12 százalék, az SMS esetében pedig csupán 7 százalék az új belépők aránya.
    A kutatás szerint nemcsak többen, hanem többet is neteznek külföldi utazásaik közben is, mióta nem szükséges a folyamatos wifi-vadászat az uniós tagállamokban sem: tavaly június óta közel kétszer annyian használták külföldön a mobilinternetüket naponta többször is, mint a roamingdíjak eltörlése előtt. 
    A válaszadók 85 százaléka e-mailezésre használja a mobilnetet, de a chatelés is gyakori, 71 százalék használja az alkalmazásokat. A kapcsolattartás mellett az információszerzés terén is meghatározó a mobilnet külföldön is: 81 százalék tájékozódik GPS navigáció vagy térkép segítségével, 77 százalék keres információt, 68 százalék böngészik az interneten, 67 százalék pedig időjárás-előrejelzési oldalakat látogat mobilneten keresztül - közölték.
    A díjak eltörlése nemcsak a szolgáltatást használók életét könnyíti meg, a netezők 64 százaléka szerint az intézkedés hatására az internethasználat is növekedni fog Európában.
    A kutatás adatai nem, kor és régió alapján reprezentálják a felnőtt magyar internetezők véleményét.