NMHH: a Telenor kompenzálja a tarifamódosításban hátrányosan érintetteket
2016-08-29 08:29:47
A Telenor önkéntes vállalásokkal kárpótolja azokat az előfizetőket, akiket hátrányosan érintett a távközlési szolgáltató elavult tarifacsomagjainak tavaly szeptemberi kivezetése - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hétfőn az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a cég augusztus 29. és szeptember 2. között SMS-ben megkeresi azokat a meglévő lakossági számlás és feltöltőkártyás ügyfeleit keresi meg, akik akár kétoldalú, akár egyoldalú szerződésmódosítás keretében a 2015. szeptember 12-i tarifakivezetésben érintettek. Nem vonatkozik ez azokra a kártyás előfizetőkre, akik az eltelt időben egyenlegfeltöltéssel újították meg szerződésüket.
Az SMS-ben egy kérdőív linkje és egy egyedi kód szerepel, amellyel az ügyfelek jelezhetik pozitív és negatív véleményüket és igényüket a tarifatisztítással, és az új tarifájukkal kapcsolatban. Az érintett ügyfelek idén szeptember közepéig jelezhetik kompenzációs igényüket.
A Telenor kötelezte magát, hogy a szeptember 16-ig beérkező jelzések feldolgozása után legkésőbb október 31-ig személyre szabott kompenzációs ajánlatokkal keresi meg a kérdőívben elégedetlen visszajelzéseket adó előfizetőket. A kompenzáció része, hogy az érintettek díj-, illetve esetenként kötbérmentesen válthassanak az igényeikhez leginkább illeszkedő tarifacsomagra, és szükség esetén havidíj-jóváírásra is sor kerülhet.
A hatósági szerződés alapján a vállalások végrehajtása a Telenor feladata és felelőssége, a teljesítést pedig az NMHH folyamatosan ellenőrzi, emellett kiemelt figyelemmel kíséri a módosítással kapcsolatban beérkező előfizetői panaszok alakulását. A hatóság közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy tudatos fogyasztói magatartást tanúsítva a tájékoztató SMS-t követően minden érintett előfizető éljen a szolgáltató adta lehetőséggel, nyilvánítson véleményt és fogalmazza meg a szóban forgó tarifacsomag-váltáshoz kapcsolódó tapasztalatait és igényeit.
Az NMHH azért indított vizsgálatot, mert a hozzá eljutott panaszok és saját információi alapján a szolgáltató által végrehajtott szerződésmódosításokkal kapcsolatban több ponton jogsértés gyanúja merült fel. Az elektronikus hírközlésre vonatkozó jogszabályok ugyanis a már megkötött szerződések egyoldalú, szolgáltató általi módosítását csak kivételesen teszik lehetővé, a kétoldalú módosításoknál pedig azt hivatottak biztosítani, hogy az előfizetők valóban tájékozottan és megfontoltan dönthessenek. A vizsgálatot az NMHH hatósági szerződéssel zárta le, amely lehetőséget adott arra, hogy a Telenor olyan kötelezettségeket vállaljon az érdeksérelmet szenvedett előfizetők kompenzálására, amelyeket más módon, például határozat meghozatalával a hatóság nem írhatott volna elő.
Régebbi híreink
Képújság
Legfrissebb híreink
12:51
- Kábítószer-kereskedőket fogtak el a szegedi rendőrök12:22
- Új alapokra helyezi együttműködését az adatmegosztás terén a KSH és a Közbeszerzési Hatóság11:59
- A Szuverenitásvédelmi Hivatal visszautasítja a Velencei Bizottság vádjait11:29
- A Kanári-szigeteken fogtak el egy emberölés kísérletével gyanúsított budapesti férfit11:01
- Halálos tűz volt egy ökörítófülpösi szociális intézményben10:39
- KSH: a bruttó átlagkereset 605 100 forint volt januárban, 14,6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban10:16
- Aki bújt, aki nem – bújócska a NAV-val09:48
- Új országos rekord született - Több százan doboltak egyszerre09:19
- Újra lehet csónakázni Miskolctapolcán08:48
- 30 éve indult az első GSM szolgáltatás, ma már otthon is mobilnettel netezhetünk
Mai legolvasottabb hírek
1.
- Varga Judit: Magyar Péter kukákat döntött az autója elé, beült a kocsi hátsó ülésére, amivel el akart hajtani2.
- 30 éve indult az első GSM szolgáltatás, ma már otthon is mobilnettel netezhetünk3.
- Érkeznek a gépjárműadós iratok 4.
- Újra lehet csónakázni Miskolctapolcán5.
- K&H: sok lakástulajdonos lépett sokan korszerűsítették a biztosításukat
MTI hírfelhasználó
Hasznos linkek