Rudolf napja van. | 2024.04.17

Átlagosan napi 7-11 ezer forintot költenek a fiatalok a fesztiválokon egy felmérés szerint

2016-08-06 11:20:00

Átlagosan napi 7-11 ezer forint költőpénzt tartanak szükségesnek a fiatalok a nyári fesztiválokon a belépőjegy árán felül, a többség a hivatalos fesztiválkártyát preferálja fizetéskor - derült ki a K&H Bank felméréséből.

    A fesztiválozók többsége csak 1-2 napot tölt egy-egy fesztiválon, és mindössze 10 százalék azoknak az aránya, akik az elejétől a végéig maradnak - mondta el Rajna Gábor, a K&H Bank lakossági fiókhálózatának igazgatója a közlemény szerint. A fizetéshez a többség, 57 százalék a hivatalos fesztiválkártyát preferálja, 43 százalék használná inkább érintőkártyáját (paypass) - tette hozzá.
    A K&H adatai szerint csaknem 400 ezer érintőkártya van jelenleg forgalomban, ami több mint a fele a K&H összes forgalomban lévő bankkártyájának. Idén az első öt hónapban összesen több mint 20 millió kártyás vásárlást bonyolítottak az ügyfelek mintegy 216 milliárd forint összegben. A K&H várakozása szerint növekedni fog a bankkártyás forgalom a magyar gazdaságban, az érintés nélküli kártyák részesedése pedig tovább emelkedik.
    A kutatásból az is kiderült, hogy a fiatalok 24 százaléka járt már legalább egyszer a Sziget fesztiválon, azonban a fővárosiak körében ez az arány csaknem 50 százalék. A Balaton Sound a második helyen végzett 14 százalékkal, a Voltot 13 százalék látogatta már meg legalább egyszer.
    A K&H felmérése szerint a 19-29 éves korosztály 38 százaléka nyaral belföldön az idén, a legtöbben 7 napot vagy annál kevesebbet szánnak a vakációra, a 8-14 napot nyaralók aránya mindössze 28 százalék. 
    A kutatásból kiderült, hogy a fesztiválok a férfiak, az aktív keresők és a budapestiek körében a legnépszerűbbek. A nők jobban kerülik a nyári fesztiválokat: míg a férfiaknak több mint fele, 55 százaléka nem járt még egyik fesztiválon sem, a nőknél ez az arány már 77 százalék.
    A K&H negyedévente végzett, 19-29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait vizsgáló kutatásban 300 fiatal vesz részt, az index fókuszában ezúttal a nyaralás, a nyári fesztiválok voltak.