Harminc éve nyílt meg az újjáépített Budavári Sikló
Harminc éve, 1986. június 4-én nyílt meg az újjáépített Budavári Sikló, ez alkalomból fotópályázatot hirdetett a BKV, amely szombaton 14 órakor meg is emlékezik az évfordulóról.
A Budavári Siklót, eredeti nevén a Budai Hegypályát 1870. március 2-án adták át az utazóközönségnek. A világ második siklója - az első Lyonban volt - gróf Széchenyi Ödön, gróf Széchenyi István fia kezdeményezésére épült meg 183 ezer forintból. Az új közlekedési eszköz fő célja a Várban működő minisztériumok és a Várszínház gyorsabb, egyszerűbb megközelítésének elősegítése volt, ugyanis ekkoriban ezeket más tömegközlekedési eszközzel nem lehetett elérni - írta az MTI-hez eljuttatott közleményében a BKV.
A Sikló Budapest második világháborús ostromáig - amíg bombatámadás nem érte 1944. december 20-án - változatlan műszaki megoldásokkal működött. Az akkori döntéshozók a helyrehozatallal szemben az elbontás mellett határoztak, így a fővárosban egészen 1986-ig ilyen tömegközlekedési eszköz nem üzemelt.
1986. június 4-én indulhatott el újra immár Budavári Sikló néven a régi-új közlekedési eszköz. A Margit és Gellért névre keresztelt járművek ma már szinte teljesen automatikusan működnek, 1 másodperc alatt 1,5 métert tesznek meg. Az Alagút felőli pályát Északinak nevezik, itt közlekedik a Margit, a másik sínpáron, a Délin pedig a Gellért. A pálya hossza 95 méter, és 50 méteres szintemelkedést kell leküzdeniük.