József napja van. | 2024.03.19

Nielsen: csökkent a magyar fogyasztói bizalmi index az előző negyedévhez képest

2016-05-18 15:58:11

Csökkent Magyarországon a fogyasztói bizalmi index az első negyedévben a tavalyi negyedik negyedévhez viszonyítva, az elmúlt év első negyedévéhez képest viszont emelkedett - derült ki a Nielsen piackutató vállalat globális kutatásából.

    A fogyasztói bizalomról és a költési hajlandóságról márciusban készített internetes felmérés szerint a hazai első negyedévi 61 pont kettővel kevesebb, mint a tavalyi negyedik negyedév 63 pontja, a tavalyi első negyedév során mért 55 pontos indexhez hasonlítva ugyanakkor hatpontos a növekedés.
    A magyar válaszadók 26 százaléka gondolja úgy, hogy személyes pénzügyi helyzete a megkérdezést követő tizenkét hónapban kisebb-nagyobb mértékben jó lesz, ez egy százalékponttal kevesebb, mint az előző, negyedik negyedévben.
    Szintén 1 százalékponttal csökkent Magyarországon azok aránya, akik a munkahelyi kilátásokat többé-kevésbé jónak ítélik meg, a válaszadók 16 százaléka látja kedvezőnek a helyzetet.
    Kisebb lett a hazai fogyasztók vásárlási kedve is, a negyedik negyedévinél 1 százalékponttal kevesebben, a megkérdezettek 20 százaléka tartja a jelenlegi időszakot megfelelőnek, hogy - figyelembe véve az árakat és saját pénzügyi lehetőségeit - megvegye, amire szüksége van.
    A Nielsen szerdai tájékoztatása szerint Magyarországon 22 százalék azok aránya, akiknek első vagy másodsorban a bevándorlás a legnagyobb gondja. Ennél többen csak tartozásukat, illetve a gazdaság helyzetét említették fő gondként, a válaszadók 25, illetve 23 százaléka nyilatkozott így. A terrorizmus a megkérdezettek 10 százalékát nyugtalanítja Magyarországon.
    Európa harmincnégy vizsgált országában a terrorizmus a megkérdezettek átlag 22 százalékát aggasztja, ugyanakkor a bevándorlás miatt aggódók átlagos aránya jóval alacsonyabb, 13 százalék.

 



Képújság
Sajómente Média Alapítvány