Szitka Péter polgármester nem mert elmenni a brutális helyiadó emelést meghozó képviselőtestületi ülésre
A csütörtöki képviselő-testületi ülésen Kazincbarcika lakói szembesülhettek azzal a hazug politikával, amelyet 1994-től folytat a baloldali városvezetés. Primitív egyszerűséggel csapják be a város lakóit, ideológiai alapon politizálnak.
Kazincbarcikát túszul tartó idős lakók oly mértékben fanatizáltak, hogy sem a szemüknek, sem a fülüknek, sem a pénztárcájuknak nem hisznek.
Szitka Péter és csapata - nem autonóm képviselőkről beszélünk - 2014-től ötszörösére emelte a lakosságot sújtó helyi adókat úgy, hogy a városnak gigantikus méretű iparűzési adóbevétele van.
A baloldali városvezetés egy jólirányzott "fideszezéssel" félrevezeti a városlakókat azzal, hogy a jobboldali kormány minden pénzt elvesz a baloldali várostól. Ez nettó hazugság, amelyet simán elhisznek az idős szavazók.
Ezzel szemben az igazság az, hogy az elmúlt években, évente, 10 - 12 milliárd forintból gazdálkodhatott a város. Kazincbarcikát 3,5 milliárd forintból üzemeltetik, befizetik a 2,4 milliárd szolidarítási adót, és a fennmaradó 6 milliárd forintot szabadon felhasználják. Ekkora összegeknél teljesen elhanyagolható a lakosságtól beszedett sarc.
Mire megy el a kazincbarcikai emberek pénze? Egy jó nagy részét a haveri kör teszi zsebre felesleges beruházások, vissza nem térítendő támogatások formájában.
40 millió forintos luxus Mercédesz kisbuszt bérelnek Szitka Péternek magánhasználatra - óriási kár éri a kazincbarcikai embereket
A kazincbarcikai önkormányzatnál az a gyakorlat, hogy a tízmilliókba kerülő luxus autókat nem megvásárolják, hanem bérlik, amelynek a piaci árát a futamidő végéig busásan megfizetik. A futamidő végén visszaadják a bérbeadónak, és lám a nagyértékű, még jelentős piaci értéket képviselő luxusjármű egy szűk körben "talál gazdára".
Azzal, hogy a gépjármű nem kerül a város tulajdonába, és nem a város értékesíti, jelentős anyagi kár éri a barcikai polgárokat, hiszen a bérleti időtartam alatt a luxusautó kifizetésre kerül közpénzből, és a klientúra valamelyik tagjánál köt ki, feltehetőleg nem piaci áron!
Szitka Péternek 2018-tól olyan luxus kisbuszt béreltek magánhasználatra, amilyet az ország vezetői sem használtak, melynek a piaci értéke akkor 28 millió forint volt. A menetlevelekből arra lehet következtetni, hogy a POM-150 rendszámú luxus Mercédesz kisbuszt inkább magán-, mint hivatali célra használják.
2024-ben titokban 40 millió forintos luxus Mercédesz kisbuszra cserélték le a 28 millió forintos Mercédesz kisbuszt, amiért a barcikai emberek havonta közel 6-700 ezer forint bérleti díjat fizetnek. Annak érdekében, hogy ne derüljön ki a turpisság, a régi formátumú POM-150 rendszámtábla került a luxus mercire.
38 %-kal emelik a lakosságot sújtó egyes helyi adókat
Azokban a városokban - például Tiszaújvárosban - ahol a kazincbarcikaihoz hasonló gigantikus helyi adóbevétel van, egyáltalán nincs lakossági adó, igaz magánhasználatra adott 40 millió forintba kerülő luxus Mercédesz kisbusz sem dukál a polgármesternek!
(Címlapfotó Klimon István alpolgármester)