Auguszta napja van. | 2024.03.29

Újabb alpolgármesterre költi a kormányzati működési támogatást Miskolc városvezetése

2021-05-28 18:22:17

Az elmúlt napokban 1 milliárd 350 millió forint szabadon felhasználható kormányzati támogatást kapott Miskolc. Éppen ezért számítottunk arra, hogy a miskolci balodal fontos bejelentést tesz a héten arról, hogy ezt nagyösszegű a kormányzati támogatást mire kívánja fordítani - hangsúlyozta dr.Nagy Ákos frakcióvezető.

Abban bíztunk, hogy a balodal a pénzt a Miskolc közterületeit elborító, elgazosodott és hetek óta nyíratlan dzsungelfüvek kaszálására, esetleg a statikailag súlyosan megrongálódott és jelenleg kinyithatatlan Tapolcai Barlangfürdő gyors helyreállítására költi. Ugyancsak reménykedtünk abban, hogy ebből a kormányzati summából fedezni lehet a miskolci tömegközlekedés tisztességes újraindítását is.

Azonban csalódnunk kellett, mert a miskolci balodal nem ezekkel, a miskolciak mindennapjait érintő ügyekkel foglalkozott, hanem fontosabb volt a harmadik alpolgármester kinevezése és a Miskolci Fürdők ügyvezetésének megduplázása. Az a véleményünk, hogy a miskolciak nem ezeket a személyzeti híreket várták ezekben a napokban. Különös tekintettel arra, hogy a balodal hónapok óta azt mantrázza, hogy a városnak nincs pénze. Ezek szerint kiderült, hogy ez a baloldali beszéd csak porhintés, mert úgy tűnik, hogy a személyzeti ügyekben mégiscsak van pénz. A tizenöt fős balodali frakció immáron három alpolgármestert, öt tanácsnokot és öt bizottsági elnököt ad.

Ha pedig van pénz, akkor ideje lenne végre komolyan venni a miskolci utazóközönség problémáját, amely most már hosszú hónapok óta küszködik egy szakmailag vállalhatatlan menetrenddel. Mert nem lehet másnak nevezni azt a menetrendet, amelyik városszerte óránként egy járatot indít, ami azt jelenti, hogy ha valaki lekési az összevissza járó buszok egyikét, akkor egy kerek órát állhat a megállóban, márpedig képzeljük el, hogy ez egy nyugdíjasnak, vagy egy kisgyereknek mennyire lehet kellemes.

Márpedig a buszok összevissza járnak, a kiszámítható, percpontosságú közlekedés gyakorlatilag megszűnt Miskolcon, hiszen másfél év alatt 46-szor módosították a menetrendet. Arról nem is beszélve, hogy bármilyen átszállásos utazásnak pedig az a kockázata, hogy fél napokat töltenek az utasok a buszokon. Ott tartunk, hogy Lillafüredről busszal eljutni Szirmára, több időbe telik, mint eljutni a Miskolc táblától Budapestig.

A miskolci balodal becsapta a miskolci utasokat, amikor 2019-ben a tömegközlekedés javítását ígérte. Ehelyett drasztikusan, sok helyen 40-45%-kal visszavágták a járatszámokat, megemelték a bérletek árát, és létrehozták Magyarország eddigi legdrágább menetjegyét 500 Ft-ért. A közlekedési vállalat irányításában pedig ennek ellenére semmilyen változás nincs, továbbra is ott ülnek a baloldal pártok vezető politikusai a cég felügyelő bizottságában, és minden hónapban felveszik a súlyos százezreket. Ezzel pedig segítenek ellopni a miskolci emberek idejét, és semmibe sem nézik Miskolc közlekedési hagyományait.

Mindeközben ezek a felügyelő bizottsági urak pedig asszisztálnak ahhoz is, hogy a vállalat vezetése tovább dugdossa a miskolci emberek elől azt a megbízási szerződést, aminek alapján egy budapesti cég tönkretette Miskolc tömegközlekedését. Ezennel ismételten felszólítjuk a miskolci baloldalt, hogy ezt a titkosított megbízási szerződést hozzák végre nyilvánosságra, és tegyék ki az MVK honlapjára, mert a miskolci embereknek végre joguk van tudni, hogy kik és mennyiért nézik őket baleknak!

(Fidesz-KDNP Miskolc)