Emma napja van. | 2024.04.19

Több mint ezer iskola regisztrált idén a digitális témahétre

2019-04-15 16:30:00

Az idén 1043 iskola regisztrált az immár negyedik alkalommal, április 8. és 12. között megrendezett digitális témahétre, ezzel a tematikus program az indulása óta a legmagasabb részvételi arányt érte el -  mondta Maruzsa Zoltán, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) köznevelésért felelős helyettes államtitkára hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.

    A helyettes államtitkár ismertette, hogy a témahéten, amely a magyar iskolákban a digitális kihívások megerősítésére törekszik, több mint háromezer projekt készült el, közel 1700 esemény zajlott le, mintegy 140 ezer diák részvételével és csaknem 8 ezer pedagógus közreműködésével. A tematikus programot a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ koordinálta, a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (Vekop) támogatásával valósult meg - tette hozzá.     Pölöskei Gáborné, az ITM szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára szerint a digitális témahét lehetőséget teremt arra, hogy a tantárgyakban megújuljon a módszertan. A programban idén részt vett a szakképző intézmények fele, amely azt mutatja, hogy azon a területen is fontos szerepe van a digitális kompetenciának.
    A helyettes államtitkár szerint a jövőben a tankönyvfejlesztést egyre inkább fel kell, hogy váltsa a digitális tananyagfejlesztés. A témahét - mint fogalmazott - jó lehetőség arra is, hogy a pedagógusok kedvet kapjanak más módszerek bevezetésére. 
    Horváth Ádám, a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ divízióvezetőjének előadása alapján a témahéten hangsúlyos szerepet kap a multidiszciplináris megközelítés, a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megjelenítése, a digitális technológia alkotó használata és az algoritmikus gondolkodás fejlesztése. Hosszú távú célja, hogy a digitális pedagógia az év minden napján jelen legyen a tanórákon - jegyezte meg.
    Elmondta, hogy idén a programhoz a 880 vidéki és 134 budapesti intézményen kívül 29 határon túli iskola is csatlakozott.
    Felhívta a figyelmet arra is, hogy a témahéthez kapcsolódó pályázatokra április 28-ig lehet folyamatosan nevezni. A három legjobb pályázatot benyújtó köznevelési intézmény, illetve pedagógus több százezer forint értékben juthat digitális pedagógiát támogató eszközökhöz. Az iskolák emellett a témahét partnerei által felajánlott különdíjakra is pályázhatnak. A pályázatok nyertesei június 8-án a Digitális Oktatási Konferencia díjkiosztóján vehetik majd át az elismeréseket. További információ a www.digitalistemahet.hu oldalon érhető el.
    A digitális témahét - a Pénz7 és a fenntarthatósági témahét mellett - az egyike a tanév rendjéről szóló rendelet által meghatározott három kiemelt témahétnek, amelyeket országosan, minden intézményben azonos héten rendeznek meg.

 



Képújság
Sajómente Média Alapítvány
Legfrissebb híreink
19:45
- Időjárás-jelentés
17:19
- Novemberben kerül országszerte a mozikba Herendi Gábor új filmje
16:03
- A kazincbarcikai Városvédők megválasztásuk esetén eltörlik a magánszemélyek helyi adóit, 50 ezer forintot adnak Karácsonykor a nyugdíjasoknak és a gyermekét egyedül nevelő szülőknek
15:27
- NVI: eddig közel 400 ezer ajánlóívet igényeltek a jelöltek és jelölőszervezetek
14:48
- Magyar Ásványolaj Szövetség: a harmadik-negyedik helyen van a hazai dízel és benzin ára a környező országok között
14:06
- Mészáros Csoporté a Magyarország piacvezető kiskereskedelmi babaáruházlánca, a Brendon Holding Kft.
13:03
- KSH: a benzin 3,2, a dízel 5 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál
12:12
- Megvesztegetett boncmesterek ellen emeltek vádat a fővárosban
11:05
- NAK: bővült a falugazdász-hálózat és a kamarai tagoknak nyújtott szolgáltatások köre
10:09
- Insura.hu: 5,9 százalékkal emelkedtek a casco díjak az első negyedévben
MTI hírfelhasználó