Auguszta napja van. | 2024.03.29

Magyar tervezők közösen mutatkoznak be a milánói divathéten

2019-02-14 13:39:00

Nagy lehetőség a magyar divat szakmának, hogy nyolc magyar márka legújabb kollekciójával együtt tud megjelenni február 20. és 24. között a milánói divathéten (Milan Fashion Week) - mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezetője az M1 aktuális csatornán csütörtökön.

    A Magyar Divat & Design Ügynökség a Camera Nazionale della Moda Italianaval kötött stratégiai megállapodást, amelynek keretében a nemzetközi divatkamara három éven keresztül stratégiai partnerként támogatja a magyar divat fejlődését. Ennek eredményeként nyolc magyar márka közösen mutatkozhat be a milánói divathéten, ahol általában az országok divatmárkái egyenként szokták képviseltetni magukat - magyarázta Bata-Jakab Zsófia, aki szerint ez "óriási lehetőség" a magyar divatszakmának.
    A márkák kiválasztásáról elmondta, hogy hosszú folyamat eredménye volt, a Camera Nazionale della Moda Italia képviselői többször jártak Magyarországon és a tavaly áprilisi és októberi budapesti divathéten (Budapest Fashion Week) megjelent márkák közül választották ki a Milánóban bemutatkozókat. A kiválasztásnál fontos szempont volt, hogy a kollekció a hagyományokat olyan módon mutassa be, ami illeszkedik a trendekbe.
    Kitért arra is, hogy a személyes konzultációk és szakmai előadások során sok új információt kaptak az olasz mentoroktól, így például azt, hogy a milánói bemutatkozással nem az európai, hanem az ázsiai piacot kell megcélozni, amelyre már a tervezéskor koncentrálni kell.
    A divathét alatt Milánóra koncentrál a világ divatipara, olyan szakemberek figyelnek fel egy-egy márkára, akiknek köszönhetően elindulhat egy karrier - mondta.
    A műsorban elhangzott, hogy a tervezők az állandó kiállítás mellett február 22-én egy közös divatshow keretében mutatkozhatnak be a nemzetközi divatszakma és sajtó képviselői előtt Milánóban. 
    "Így, együtt sokkal erősebbek tudunk lenni egy óriási piacon, ahol rettentően sok márka van" - hangsúlyozta Bata-Jakab Zsófia.
    A mentorprogramba nyolc magyar márka került be; az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsanyi és a Zsigmond Dora menswear. Az együttműködésnek köszönhetően a magyar márkák a milánói divathét hivatalos programjaként a Spazio Cavallerizze épületében állítják ki kollekciójukat.