Auguszta napja van. | 2024.03.29

Krehlikék taroltak a zempléni homályban

2018-11-12 20:20:00

Megtartotta a rajt előtt tett ígéretét Krehlik Nándi és Madarász Szabi, miszerint nem fognak spórolni a Nyíregyháza Rallye-n, de amikor kellett, a győzelem kapujában, és tetemes előnyük birtokában, taktikusan, óvatosan eljuttatták a célba, a VFTS-üket, megszerezve ezzel idei negyedik futamgyőzelmüket és egyben az Országos Rallye2 Bajnokság 2018. évi abszolút bajnoki címét is.

Az évad leghosszabb versenytávjával, – 557 kilométer – másfélszeres pontokkal és brutálisan technikás pályákkal várta a rendezőség az 1. Nyíregyháza Rallye-ra, a Rallye2 Bajnokság mezőnyét. Az előzetes hírek hamar beigazolódtak, már a pályabejáráson lehetett tudni, hogy a Zemplénben tényleg nem babra megy majd a játék. Többen elmondták a tréning után, hogy az Újhuta-Bózsva-Telkibánya szakasz adatai mellé, egy vadonatúj spirálfüzetbe már csak az erdőbényei gyorsasági itinere fért be. Az is elég beszédes adat, hogy a fent említett gyorsasági itinere egyeseknél 23-24 oldalt foglalt el, holott az évnyitó Eger Rallye teljes itinerét felírták 20-22 oldalra. Az időjárás sem hazudtolta meg önmagát, mert a péntek esti superspeciál szakaszra vastagon rátelepedett a köd, alig lehetett valamit látni a sötét, belvárosi utcákon. A körülményekhez Trencsényi Vincéék (Ford) alkalmazkodtak a legjobban, ők nyerték meg az első gyorsaságit, amire nagyon büszkék voltak, mert Nyíregyházán élnek, rengeteg ismerősük buzdította őket a zord körülmények ellenére is a pálya mentén.

Szombaton, „hajnali” 10:23 órára szólította a kötelesség, a 201-es rajtszámú versenyautót, majd sorban a többit is, a rettegett újhutai pálya rajtjába. Sokan bátortalanul kezdtek a napnak, ami nem volt elmondható Tim Gáborékról, akik nagyon is siettek. 13 perces késéssel sikerült elrajtolniuk, mert egy tőcsavar letört az Opel Adam-ról a reggeli szervizben, ezzel kapásból bespájzoltak 2:10 perc büntetést. A szakaszon alig egy kilométert tudtak autózni Gyöngyösi Marcellék (Opel), mert váltóproblémáik adódtak. Várnai Dávidék (Honda) sem jutottak el Telkibányára, náluk a vadonatúj, tolókerekes váltó mondott csütörtököt, ezzel pedig Madari Imréék szereplésén múlt, hogy Dávidék megtartják e, az 5-ös géposztály első helyét az éves értékelésben. Ha váltó, akkor legyen kövér – vagy valami ilyesmiről szól a mondás   – Molnár Ferencéknek (Honda) is a „kettes gyorson” kezdődtek a váltóproblémái, és később emiatt adták fel a versenyt, amivel Baksai Lászlóék (Lada) kezébe került az év végi 2WD-s bajnoki cím sorsa. A legrosszabbul viszont az abszolút bajnoki címért és a P13-as géposztály elsőségéért harcoló Ráti Gergőék jártak, mert egy sima jobbos kanyarban, ami egy kicsit „bukkant” önálló életre kelt a Ford Escort MK2-es fara, majd leakadt az orra, ettől pedig Gergőék pörögve csapódtak autóstól az erdőbe, ahol csaknem végsebességről kezdték meg a lassulást. Szerencsére az öles fákat elkerülték, csak kisebbekkel találkoztak, de így is jelentő anyagi vonzata lesz a kalandnak, amit a srácok szerencsére épségben vészeltek át. Az ötödik szakaszon Üvesges Sándorék futama is véget ért, ők egy betonfalhoz csapták oda a VFTS-üket, pedig még harcban voltak a P12 bajnoki címéért. Márton Ferikéék Ladájában a féltengely tört ketté.

Az első kör végén, az abszolút értékelés élén álló amatőr bajnok, Foczkó Ákos-Vadmagyar duó, három szakaszgyőzelmet követően öt percet késett a szervizből, 50 másodperc hátrányba kerültek emiatt. A szerviz után jött másodjára, a vízválasztónak kikiáltott Újhuta. A vizet lehet szétválasztotta valóban, valahol, valaki, de hogy ezen a pályán a ködöt nem sikerült senkinek sem szétcsapni az biztos. Élvezhetetlen, veszélyes, orosz rulett. Ilyen, és ezekhez hasonló jelzőkkel illették a célban, a maximum öt méteres látótávolság miatt kialakult helyzetet, a versenyzők, amin sem a lámpasor, sem a lekapcsolt lámpák nem segítettek. Voltak, akik a felezővonal mentén tapogatózva gurultak át a 25 kilométeren, de Tim Gábor például mindent egy lapra feltéve, csakis a navigátorára támaszkodva suhant a ködben, és mindkét megrendezett esti szakaszt megnyerte. Újhuta másodjára is megrostálta a mezőnyt, Kopasz Krisztiánék rendesen megtörték a Hondájukat, Kiss Zsolték (Lada) becsúsztak egy árokba, amit karcolás nélkül megúszták, csak ott ragadtak. A szakasz végén Magyari Beck Szabolcs (Renault) rosszul érezte magát, Bartha Nándoréknak (Peugeot) pedig technikai gondjai akadtak. A hetes szakaszt a még sűrűbb köd miatt etaptempóban teljesítette a Rallye2 mezőnye. Később kiderült, hogy a záró, azaz a kilencedik szakaszt, hasonló okok miatt nem csak a Rallye2-nek, hanem mindenkinek törlik. Az utolsóvá előlépett erdőbényei gyorsasági azért még tartogatott némi meglepetést, hiszen Hajdú Tamáséknak(Lada) a hangosítás után a motorral is meggyűlt a baja, a szakasz végén feladták a futamot. Óriási volt az öröm Ruszó Krisztiánéknál (Lada) és Kolencsik Balázséknál (Peugeot), mert hosszú idő után sikerült mindkét miskolci versenyzőpárosnak egy teljes futamot, A-Z-ig abszolválni. Fróna Jánosék (Honda) viszont óriási eséssel búcsúztak 2018-tól, nem sikerült bevenniük egy bal3-as kanyart, ezért az utánuk rajtolók etapként teljesítették a nyolcadik gyorsaságit is.

A futamot végül, a záró, erdőbényei pályát taktikusan elóvatoskodó Krehlik Nándorék nyerték meg Bacsa Tamásék és Foczkó Ákosék előtt, így csupa ladás versenyző állhatott fel az abszolút értékelésben, a dobogóra. A 6-os géposztályban győzni tudott Trencsényi Vince, mögötte Tim Gáborék és a Rallye2-es újonc Lendvai Istvánék értek célba. Érdekesség, hogy az abszolútban Timék hátránya 2:01:6 perc volt és 2:10 perces büntetést kaptak a reggeli késésért. Ha nem törik el a tőcsavar, akkor 100%-os hétvégéjük lehetett volna, de a pechszériájuk lezárásának ez a futam sem volt rossz. A 7-es géposztályban Balics Ákosék (Honda) diadalmaskodtak Vogel Adriennék (Kia) és Krajnyák Petráék előtt. Az 5-ös géposztály első helyét Nyilas Péterék (Honda) szerezték meg, Madari Imréék és Magyari Beck Szabolcsék előtt. A P12-ben és a Lada kupában Bacsa Tamásék voltak a leggyorsabbak, Foczkó Ákosékat és Ruszó Krisztiánékat utasították maguk mögé. A P13-ban egyedül Krehlik Nándiék értek célba, így a kedves Olvasók fantáziájára bízzuk, hogy ki nyerte meg a kategória értékelését. A 2WD kupában Takács Márkék (Lada) és Balics Ákosék követték a célban Baksai Lászlóékat. Az abszolút értékelés kupáit Oláh Gyárfás, MNASZ elnök úr, és Berényi Ákos Rallye szakágvezető adta át, a többi serleget pedig a legendás pilótától Vojcsik Ferenctől, azaz Golyótól kapták meg, az arra érdemes Rallye2-es párosok.

Ezek után nem maradt más hátra, mint az Országos Rallye2 Bajnokság 2018-ik évi bajnokainak a névsorolvasása. A 2WD kupában a Baksai László-Erdei Zoltán, a 7-es géposztályban a Balics Ákos-Borsfai Dávid, a 6-osban a Trencsényi Vince-Pannuska Dávid, az 5-kategóriában Madari Imre-Haracska Tamás, a P12-ben és a Lada kupában, a Bacsa Tamás-Hanyik Gergely, a P13-asok között, valamint az összetett értékelésben Krehlik Nándor-Madarász Szabolcs duóé lett az évad legnagyobb trófeája. Gratulálunk mindenkinek!

A Rallye2 Bajnokság az idei esztendőre véget ért, a Rallye2 versenyzőivel leghamarabb a Mikulás és a Szilveszter Rallye-n találkozhatnak a szurkolók, ami után egészen biztosan mindenki tűkön ülve várja majd a 2019-es évad rajtját.

Forrás: 

Rallye2.hu – Salánki Gábor