Auguszta napja van. | 2024.03.29

Agrármarketing Centrum: az agrárium fejlődésének kulcsa a digitalizáció

2018-10-03 19:15:00

Az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója szerint az agrárium fejlődésének kulcsa a digitalizáció - közölte az AMC az MTI-vel szerdán.

    A közlemény szerint Ondré Péter egy szerdai szakmai konferencián kifejtette: Magyarországon az egy év alatt megtermelt agrár jövedelmek átlaga gazdálkodónként az Európai Uniós átlag harmada, a Nyugat-Európai 80-82 ezer eurós összegnek pedig csupán tizede; emellett Magyarország hektáronként az uniós átlagtermésnek is csupán 54 százalékát éri el. 
    Ennek oka szerinte többek között az, hogy nem használják ki az ágazatban a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket.
    Rámutatott, hogy a magyar piacon fellelhető gépeknek ma már szinte mindegyike tud valamilyen digitális IT technológiát, de ezek közel 60-65 százalékával a magyar gazdák nem élnek. Ráadásul az adatok azt mutatják, hogy megfelelő technológiai tudás hiányában egy átlagos mezőgazdasági gép tudásának csupán 40-45 százalékát használják ki a magyar gazdaságokban. 
    Bár fontos az agráriumban felhalmozott tőke és a kellő technikai paraméterekkel rendelkező eszközpark, amíg nincs az agráriumban szemléletváltás és nem aktiválódik az agrárium területén az a generáció, amelyikben megvan a fogékonyság az informatikai eszközök iránt is, addig nem lesz hatékonyabb a terület - mondta.
    Meggyőződése szerint a jól képzett fiatalok bevonásához két dolgot kell közvetíteni: egyrészt az agráriumban elérhető jövedelmi szinteket, másrészt pedig azt, hogy ma már ez az ágazat is "trendi". Annak érdekében, hogy ezek az üzenetek minél több fiatalhoz eljussanak az AMC november végén Fiatalok az agrárpályán címmel konferenciát szervez - közölte az AMC.