József napja van. | 2024.03.19

Nőtt a sajátmárkás élelmiszerek piaci részesedése

2018-03-13 14:15:00

Magyarországon tavaly egy százalékpontot nőtt és elérte a 29 százalékot a sajátmárkás élelmiszerek piaci részesedése, az 1700 milliárd forintos élelmiszerpiaci forgalomból 497 milliárdot hasítottak ki a kereskedelmi márkák - közölte az MTI-vel a Nielsen piackutató kedden. 

    A piackutató közleményéből kiderül, a sajátmárkás részarány nagysága szempontjából vezet az állateledel 58 százalékkal, amit az étolaj 53 százalékkal és a tejföl 42 százalékkal követ.
    A vegyi áruk 400 milliárd forintos piacán továbbra is erősebbek a gyártói márkák, a saját márkás termékek piaci részesedése 18 százalék, 76 milliárd forint volt tavaly. 
    A magyar fogyasztók tavaly a legmagasabb arányban konyhai törlőkendőből (64 százalék), vécépapírból (44 százalék) és papírzsebkendőből (43 százalék) vásároltak saját márkás terméket. 
    A Nielsen kutatása szerint a válaszadók 41 százaléka vélekedik úgy, hogy a sajátmárkás árucikkek minősége nem marad el a gyártói márkáktól.
    A piackutató arra is kitér: a kereskedelmi márkák népszerűsége globálisan felívelőben van, a kereskedők terjeszkedési stratégiájukban mind nagyobb hangsúlyt fordítanak saját márkáik megjelentetésére az online és offline csatornákon egyaránt.
    Európában a globális átlaggal szemben is magasabb a kereskedelmi márkák értékbeli piaci részesedése, a 17 százalékos világátlaggal szemben 31 százalék volt 2016-ban - közölte a Nielsen.