Márk napja van. | 2024.04.25

Magyar Turisztikai Ügynökség: a bormarketing az országmárka kialakításának fontos alkotóeleme 

2017-06-15 17:28:00

A bormarketing az országmárka kialakításának fontos alkotóeleme - mondta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese csütörtökön az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottságának albizottsági ülésén. 

    Bánhegyi Zsófia hangsúlyozta, hogy a bormarketing szorosan összefügg a gasztronómiával, ezért ezt a két területet az ügynökség együtt kiemelten kezeli. Emlékeztetett, hogy kidolgozták a bormarketing stratégiát, amelynek alapja az MTÜ és a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) ez év tavaszán kötött stratégiai megállapodása. 
    Elmondta azt is, hogy augusztus 15-ig elkészül az országmárka stratégia, amelynek kialakítását kutatások előzték meg.  Magyarországon korábban nem készült olyan turisztikai országmárka, amely nemzetközi kutatásokra támaszkodott volna - tette hozzá. 
    Gál Péter, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) eredetvédelemért felelős helyettes államtitkára arról beszélt: ahhoz, hogy az őszi szüret zökkenőmentes legyen, a felkészülést már most el kell kezdeni. Figyelembe kell venni azt, hogy termőtájanként eltérőek a szőlőfajták és így a felvásárlási árak is, ezért fontos a HNT által kialakított árprognózis, és az, hogy elkészüljön a termelő és felvásárló kapcsolatát szabályozó együttműködési szerződés tervezete, amely mintául szolgál - mondta.
    A helyettes államtitkár ismertette: a Magyarországra érkező lédig - folyóborként értékesített - borászati termékek mennyisége az elmúlt években folyamatosan csökkent: míg 2013-ban mintegy 530 ezer hektoliter volt, tavaly már csak 163 ezer, az idén pedig az első fél évben várhatóan mintegy 78 ezer hektoliter lesz a becslések szerint.