Csongor napja van. | 2024.04.16

Whitereport.hu: a top 100 magyarországi médiavállalat árbevétele 1 százalékkal nőtt tavaly

2016-07-14 18:35:00

 A 100 legnagyobb magyarországi médiavállalat összes nettó árbevétele mintegy 256 milliárd forint volt 2015-ben, 1 százalékkal több az előző évinél a Whitereport mediabrowser független médiumadatbázis adatai szerint - közölte  a Whitereport.hu csütörtökön.

    A top 100-ba bekerülés alsó határa 275 millió forint éves nettó árbevétel volt tavaly a 2014-es 271 millió forint után. Az alsó határt az újonnan induló médiavállalatok közül kettőnek sikerült jelentős mértékben átlépnie.
    Tavaly több mint 200 új magyar nyelvű tartalomszolgáltatás indult - lapok, site-ok, tévék, rádiók - közülük kettőnek sikerült jelentős mértékben átlépnie a top 100-ba kerülés árbevételi határát.
    A kismértékű összárbevétel-növekedés mellett csökkenő üzemi eredményt értek el a 100-as listán szereplő médiavállalatok, tavaly 3 milliárd forinttal volt kevesebb az összes üzemi eredményük, mint 2014-ben.
    Az adatok szerint a százas csapatból 29 médiavállalat volt veszteséges 2015-ben az üzemi eredmény alapján, ami a 2014-esnél rosszabb adat.
    A 100 legnagyobb médiavállalatból 28 esetében elérhető publikus reklámadó-adatok alapján a Whitereport összesen 2 milliárd forint befizetett reklámadót mutatott ki 2015-re.
    A Whitereport.hu mediabrowser független médiumadatbázis, amely a médiapiac szereplőinek kereskedelmi, pénzügyi és tulajdonosi információit gyűjti össze jellemzően publikus forrásokból. Internetes felületén a rendszerezett adatok különböző szempontok szerint kereshetők.