Auguszta napja van. | 2024.03.29

A reklámszövetség aggályosnak tartja a kormányzati beavatkozást a banki kereskedelmi hirdetésekbe

2016-03-09 15:57:00

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) aggályosnak tartja a kormányzati beavatkozást a banki kereskedelmi hirdetésekbe, és a vonatkozó rendelet visszavonását szorgalmazza.

    A szervezet szerdai közleményében emlékeztet arra, hogy a miniszterelnök kabinetfőnökének rendelete a családi otthonteremtési kedvezményre, valamint az otthonteremtési kamattámogatásra vonatkozó reklámok és hirdetések részletes szabályairól szombaton jelent meg a Magyar Közlönyben.
    Az MRSZ hangsúlyozza: a szövetség a hirdetések tartalmát egyértelműen a hirdető szuverén területének tartja, szerintük a reklám olyan költséges befektetés, amelynek célja, hogy az az elérni kívánt hatás révén megtérüljön. 
    A szervezet a közlemény szerint semmiféle olyan hatósági kötelezvényt nem tart elfogadhatónak, amely nem a fogyasztó érdekeinek védelmét célozza, mint például a gyógyszerreklámok esetében a kötelező fogyasztói tájékoztatás.
    A szakmai szövetség szerint a "Magyar Reformok Működnek - Otthonteremtési Program arculat használatával kapcsolatos jogszabály" alapján a kormányüzenetekre eső kötelező reklámidő, reklámfelület aránya a reklámhatás rovására mehet, mert a megnövekedett hirdetési felület vagy szpotidő növeli a hirdetői költségeket, ami semmiképpen nem elfogadható. 
    Ezen kívül a médiatulajdonosoknak a jelenleg érvényes gyakorlat szerint jogukban áll úgynevezett második hirdetői felárat kérni, ha egy hirdetőn kívüli másik termék vagy szolgáltatás is megjelenik a hirdetésben. Így a kormány akár többletköltség finanszírozására is kényszerítheti a banki szolgáltatókat, úgy, hogy a bankok ezért semmiféle ellenszolgáltatást nem kapnak - írja közleményében a Magyar Reklámszövetség.