Auguszta napja van. | 2024.03.29

A Media Markt magyarországi forgalma 20 százalékkal nőtt tavaly

2016-02-24 19:56:00

 A Media Markt áruházak magyarországi forgalma mintegy 20 százalékkal nőtt  tavaly, elérte a nettó 72 milliárd forintot - mondta Német Csongor, a Media Markt-Saturn Holding Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.

    Kiemelte: ez a növekedés, amelyben 22 áruházuk, valamint a holding online értékesítése is benne van, kétszer akkora, mint amennyivel a kiskereskedelmi szektoron belül a belföldi műszaki cikkek forgalma bővült. 
    Az ügyvezető kitért arra, hogy az online kereskedelem forgalma ugyanakkor megduplázódott a Media Marktnál 2015-ben, miközben Magyarországon az online kereskedelem 20 százalékkal bővült az előző évhez képest. Arról nem közölt adatot, hogy az online szegmens mekkora részarányt képvisel cége forgalmában.
    Német Csongor a magyarországi Media Markt sikerét a többcsatornás értékesítésben látta. 
     Az MTI kérdésére válaszolva közölte: az idén a múlt évinél kisebb, de még így is kétszámjegyű forgalomnövekedésre számít.  
    A sajtótájékoztatót a Media Markt budapesti áruházában frissen megnyitott Nescafé Dolce Gusto kávézóban tartották. Jean Grunenwald, a Nestlé Hungária Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a két cég közötti együttműködés keretében a régióban elsőként a Westend üzletközpontban létesítettek kávézót. 
    Ismertetése szerint 2009-es indulása óta a Nestlé Dolce Gusto üzletága Magyarországon kétszámjegyű növekedést produkált évről évre. Jelenleg ez a márka a kapszulás kávé üzletágban piacvezető, 65 százalékos piaci részesedéssel.
    Magyarországon ugyanakkor a kapszulás kávégépek elterjedtsége még mindig kisebb, mint a legtöbb európai országban - tette hozzá az ügyvezető igazgató.