Auguszta napja van. | 2024.03.29

Tavaly 19,7 milliószor vettek igénybe szolgáltatást a mobilfizetési rendszerben

2016-01-04 11:33:53

 

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR) első teljes üzemi évében, tavaly január-decemberben az egységes mobilfizetési megoldással több mint 19,7 milliószor vettek igénybe szolgáltatást, 18,6 millió parkolás, illetve 1,1 millió autópálya-matrica és jegy értékesítése történt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-n keresztül.

 

    A társaság által az MTI-hez eljuttatott összesítés szerint a mobilfizetési rendszer az eddigi teljes működése alatt, 2014. július 1-jétől összesen 24,4 millió mobilparkolási, illetve 1,7 millió autópálya e-matrica és jegy vásárlást bonyolított le. A rendszeren megvalósított ügyletek forgalma - az államnak és az önkormányzatoknak megfizetett díjak - mintegy 17,8 milliárd forint volt.
    Tavaly már 15 viszonteladó, köztük a német tooltickets GmbH. kínálta a rendszer szolgáltatásait a felhasználók számára.
    Nemcsak a felhasználók, hanem a rendszer iránt érdeklődő nemzetközi szolgáltatók száma is azt mutatja, hogy a társaságnak tovább kell fejlesztenie a hazai egységes mobilfizetési szolgáltatásokat - idézi a közlemény Veres Mihályt, a zrt. vezérigazgatóját.
    A társaság az elmúlt évben folytatta a jogszabályi követelményeknek megfelelő nemzeti egységes jegyrendszer platform megvalósítását, kidolgozta a nemzeti smart city technológiai platformot, illetve elindította a hozzá kapcsolódó smart pilot rendszerek kiépítését, valamint csatlakozott az európai uniós forrásból megvalósuló - egységes közlekedési szolgáltatásokat fejlesztő - MOBiNET konzorciumhoz.
    Az idei év elején átadják a kecskeméti okos parkolási rendszert, illetve az országosan egységes jegyrendszerhez kapcsolódóan az év közepétől elindulnak az első tesztrendszerek is. A meglévő projektek mellett komoly figyelmet kívánnak fordítani a készpénzkímélő pénzügyi szolgáltatások területére - áll a közleményben.