Márk napja van. | 2024.04.25

A GVH vizsgálja a Magyar RTL Televízió Zrt. reklámidő értékesítését

2015-11-13 11:13:46

 A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálja a Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL) televíziós reklámidő-értékesítésekor folytatott gyakorlatát 2015. január 1-jétől kezdődően, az eljárás nincs összefüggésben a Vajna-csoport TV2 feletti irányításszerzéséhez kapcsolódóan lezárult eljárással - közölte a hivatal pénteken az MTI-vel.

    A tájékoztatás szerint a GVH még 2014 végén piaci jelzés és nyilvános információk alapján észlelte, hogy az országos televíziós reklámpiac meghatározó szereplőjének számító M-RTL 2015-től csomagban, úgynevezett közös csatorna átlagáron (SAP+) értékesíti az RTL Klub és az RTL3 csatornákat a hirdetőknek, emellett részesedésvállalások elfogadásához köti a kedvezőbb hirdetői pozíciót, ami alkalmas lehet a verseny torzítására az országos televíziós reklámpiacon.
    A GVH közölte, hogy a társaság magatartása sértheti a versenytörvény és az Európai Unió működéséről szóló szerződés gazdasági erőfölénnyel való visszaélés tilalmára vonatkozó egyes rendelkezéseit, ezért 2015. június 15-én versenyfelügyeleti eljárást indított az M-RTL ellen, és vizsgálja a reklámidő-értékesítésekor folytatott gyakorlatot.
    A hatóság hangsúlyozza, a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.
    Az eljárás a tények tisztázására, ezen keresztül a feltételezett jogsértés elkövetésének bizonyítására irányul, az eljárás lefolytatására 6 hónap áll rendelkezésre, amely - az ügy bonyolultságától függően - két alkalommal, 6-6 hónappal meghosszabbítható - közölte a GVH.
    A GVH tájékoztatása szerint hasonló aggályok már megfogalmazódtak korábban is, akkor a GVH a 2011. december 19-én kelt határozatában - az érintett csatornák reklámidejének elkülönült értékesítésére vonatkozó - kötelezettségvállalás mellett engedélyezte az M-RTL irányításszerzését az IKO Televisions Kft. felett.