Gedeon napja van. | 2024.03.28

Médiatanács: az idősek a Hit Rádiót, a fiatalok a Mega Dance és a Mix műsorát hallgatják

2020-07-01 18:17:25

Az idősek a Hit Rádiót, a fiatalok a Mega Dance és a Mix rádiót hallgatják - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága szerdán, miután a Médiatanács elfogadta a klasszikus rádiózás helyszíneit 2018 és 2020 első negyedéve között és az online rádiók hallgatottságát 2018 és 2019 között vizsgáló NMHH-tanulmányt.

    A dokumentumból kiderül, hogy 2018 első két negyedéve között mérték a legnagyobb változást, ekkor az autóban rádiózók aránya például 50 százalékról 40 százalékra, a munkahelyen rádiózóké pedig 20 százalékról 16 százalékra csökkent. 2020 első negyedévében a legtöbben - a válaszadók 72 százaléka - otthon hallgatott rádiót, 48 százalékuk autózás közben, 23 százalékuk pedig a munkahelyükön.
    A közlemény rögzíti: a rádióhallgatás még ma is integráns része a mindennapoknak, az otthoni rádiózás független a nemtől, a kortól és a településtípustól. Hozzátették, a 60 év felettiek körében a legmagasabb az otthoni rádiózás aránya, a rádióhallgató idősek 87 százaléka lakásában hangol kedvenc adóira.
    A kutatás egy másik adathalmazból készült statisztikája azt mutatja: a dán és a svéd hallgatók a magyarokkal ellentétben nem preferálják kiugróan az otthoni rádióhallgatást, náluk az otthoni és az autózás alatti fogyasztási idő egyenlő arányú.
    Az online rádiók hallgatottságát vizsgálva a Hit Rádió volt a leghallgatottabb, majd a Poptarisznya.hu és a Mix Rádió következett. Míg a Hit Rádió csaknem megkétszerezte - háromezeről hatezerre - a hallgatóságát 2018-hoz képest, addig a Class FM elbúcsúzott hallgatóinak kétharmadától, számuk kilencezerről háromezerre csökkent. A Hit Rádió a Kék Dunával együtt a nők körében volt a legnépszerűbb, míg a férfiak a Poptarisznya.hu-t és a Rádió Goldot hallgatták leginkább. A fiatalok inkább a Mega Dance Rádiót és a Mix Rádiót választották, az idősebbek pedig szintén a Hit Rádiót - írták.
    A grémium döntött három helyi frekvencia és egy kisközösségi rádiós pályázati eljárás nyerteséről is. A Nagykanizsa 100,7 MHz és a Gyöngyös 88,9 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára kiírt rádiós pályázati eljárások nyertese mindkét esetben a Karc FM Média Kft., amely utóbbi eljárásban egyedüli pályázóként nyújtott be ajánlatot.
    Az ugyancsak helyi Heves 93,7 MHz frekvencia kereskedelmi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese az M-Lite Kft. A kisközösségi lehetőségek elvi használatára kiírt pályázati eljárásban Szentendre telephelyen az egyedüli pályázót, a Budakalászi Média Kft.-t hirdette nyertesnek a Médiatanács.
    A helyi Körmend 99,8 MHz frekvencia kereskedelmi jellegű használatára benyújtott ajánlat tartalmi vizsgálata alapján a Médiatanács felvilágosítást kér az egyedüli pályázótól, a Rádió 8 Körmend Kft.-től.